Artykuł sponsorowany – ile to kosztuje?

Cennik i wygląd artykułów sponsorowanych mogą być jak ogień i woda. Jeśli rozważasz zainwestowanie w nie, warto abyś poznał wszystkie możliwe efekty, jakie może to tobie przynieść, a także zapoznał się z realiami jeśli chodzi o ceny publikacji i wymagania serwisów.

Artykuł sponsorowany – jak wygląda i jaki ma układ?

Artykuł sponsorowany ma układ klasycznego tekstu dziennikarskiego: zawiera tytuł, kilkuzdaniowy wstęp (inaczej lead) oraz akapity tekstu (paragrafy) rozdzielone śródtytułami. Do tekstu dobierane są także tematyczne ilustracje w postaci zdjęć lub grafik.

Artykuł sponsorowany jest szeroko stosowanym wsparciem działań SEO dla stron, ponieważ umożliwia umieszczenia w treści potrzebnych słów kluczowych oraz linków wychodzących. W dobrze napisanym artykule sponsorowanym promocja firmy jest subtelna, a link ma za zadanie nakierować czytelników na konkretną usługę czy produkt.

Jeśli chodzi o wybór serwisu do publikacji, to dobrze jest umieścić go na portalach związanych z daną dziedziną. Jeśli zatem produkujesz drzwi, najlepiej aby artykuł sponsorowany z linkiem pojawi się w serwisie wnętrzarskim czy budowlanym, a jeśli produkujesz bieliznę – na portalu związanym z modą lub ogólnie z tematyką kobiecą.

Układ treści w artykule sponsorowanym
Układ treści w artykule sponsorowanym

Ile kosztuje artykuł sponsorowany?

Sprawdzając cennik artykułu sponsorowanego zwróć uwagę na to, czy agencje oferują tylko napisanie tekstu, czy także jego publikację. Najlepiej zdecydować się na pakiet, ponieważ firmy, które się tym zajmują na co dzień zazwyczaj mają własną sprawdzoną bazę serwisów korzystnych dla SEO oraz znają wytyczne dotyczące publikacji i układu artykułów sponsorowanych dopuszczalnych na danym portalu. Zazwyczaj też oferują korzystne cenowo pakiety napisanie + publikacja + linki.

Na przykład w agencji SEO Pozycjonusz pakiet artykułu sponsorowanego kosztuje 185 zł netto https://www.pozycjonusz.pl/artykuly-sponsorowane/. Co dostajemy w cenie? Napisanie tekstu o długości 2500-3000 znaków przez copywritera, publikację w branżowym portalu o danej tematyce, umieszczenie do 2 linków wychodzących oraz na życzenie dobranie wysokiej jakości zdjęcia do artykułu.

Artykuł sponsorowany – efekty dla firmy

Podsumujmy wszystko, co napisaliśmy. Najważniejsze pytanie do postawienia to: jakie efekty daje artykuł sponsorowany? Po pierwsze efekty w postaci lepszej pozycji strony (wartościowe linki wychodzące), po drugie lepsza renoma firmy, która potrafi zachęcić do siebie wartościową treścią, po trzecie większa rozpoznawalność – artykuł sponsorowany to wszak inna forma reklamy, dużo tańsza niż baner czy film, a w końcu po czwarte większy ruch na stronie.

Największym plusem artykułów sponsorowanych jest ich uniwersalność i fakt, że przynoszą korzyści na wielu polach jednocześnie. Do tego w porównaniu z innymi działaniami reklamowymi są tanie, a mogą okazać się bardzo skuteczne pod kątem zarówno SEO, jak i strategii content marketingowej firmy.

Artykuł sponsorowany – ile to kosztuje?
5 (100%) 2 votes

Podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *